Cochem

Cochem is a small town on the banks of the Moselle River in West Germany. It is known as the pearl of the Moselle valley. Cochem, rich in steep and extensive vineyards, was the destination of our weekend trip.
From May 31 to April 2, 2023, we went to Cochem with our team for an excursion. It was a drive of about two and a half hours, with adventurous turns and steep road. What an experience it was!

Our cottage was located in a holiday park, a few meters from a golf course and various activities. We didn’t know what to expect from Cochem as it was generally not a well known city. On arrival we started experiencing the area, making our beds.
In the evening we played the most favorite game of all time: Werewolves!! But the day wasn’t over yet… There was one more thing we did: Bingo, a game of luck and fun. Each of us puts our best foot forward to get BINGO and enjoy the atmosphere.

Awakened the next day by the song “Gutten Morgen”, we had breakfast and then discovered the city. The city was a replica of the World Wars and had beautiful locations. Cochem is a city that can also be visited in bad weather. During the city experience we did a Geocache and tasted a weird taste of mustard at a tasting museum. That was an unforgettable taste. Then we went into town. For an unforgettable Cochem experience, there is one thing we should not miss, the Reisburg Castle. It was a long, steep hike up the mountain, but definitely worth it.

The date of the day was also April 1st, so of course we couldn’t let the day go by without pulling a prank! When we arrived at the cottage, most of us went for a swim in the pool disco, while Floor and Minh Anh prepared a prank. It was a real laugh! The boys bedroom was in a beautifully ‘organized 😉‘ condition and even things were missing! The prank was successfully pulled. After dinner some of us played a game of ‘Keep Talking and Nobody Explodes’.

The next day was the last day of our trip. On this day we visited the Geierlay Suspension Bridge. It was a long, muddy and adventurous hike through the mountains. But nevertheless, the Geierlay Suspension Bridge was a beautiful view. Walking across it was an eternal experience of 360 meters. After the walk we ate schnitzel at a great restaurant. On the way back we had karaoke on the bus, singing the most popular songs.
We all had fun and enjoyed our German experience. This was a trip to remember! 😊

Cochem is een klein stadje aan de oevers van de Moezel Rivier in West-Duitsland. Het staat bekend als de parel van de Moezelvallei. Cochem, rijk aan steile en uitgestrekte wijngaarden, was de bestemming van onze weekendreis. Van 31 mei tot 2 april 2023 zijn we met ons team naar Cochem geweest om een gezellig weekend te hebben. Het was een rit van ongeveer twee en een half uur, met avontuurlijke bochten en steile weg. Wat een ervaring!

Onze huisje was gelegen in een vakantiepark, enkele meters van een golfbaan en diverse activiteiten. We wisten niet wat we van Cochem konden verwachten, aangezien het over het algemeen geen bekende stad was. Bij aankomst begonnen we het gebied te ervaren, onze bedden op te maken. ’s Avonds speelde we nog het meest favoriete spel aller tijden: Weerwolven!! Maar toch was de dag nog niet voorbij… Er was nog één ding dat we deden: Bingo, een spel van geluk en plezier. Ieder van ons ons beste voet voor zet om BINGO te krijgen en te genieten van de sfeer.

De volgende dag gewekt door het lied “Gutten Morgen”, hebben we ontbeten en daarna de stad ontdekt. De stad was een replica van de Wereld oorlogen en had prachtige locaties. Cochem is een stad die ook bij minder goed weer goed te bezoeken is. Tijdens de stadservaring deden we een Geocache en proefden we een rare smaak van mosterd bij een proeverij/museum. Dat was een onvergetelijke smaak. Vervolgens gingen we de stad in. Voor een onvergetelijke Cochem ervaring is er één ding dat we niet mogen missen, het kasteel Reisburg. Het was een lange, steile wandeling de berg op, maar zeker was de moeite waard.

De datum van de dag was ook 1 april, dus we konden de dag natuurlijk niet voorbij laten gaan zonder het uithalen van een grap! Toen we bij het huisje aankwamen, gingen de meesten van ons zwemmen in de zwembaddisco, terwijl Floor en Minh Anh een grap voorbereidden. Het was een echt een lachertje! De jongensslaapkamer was in een prachtig
‘georganiseerde 😉’staat en er ontbraken zelfs dingen! De grap was met succes uitgehaald. Na het eten speelden sommigen van ons nog een potje ‘Keep Talking and Nobody Explodes’.

De volgende dag was de laatste dag van onze reisje. Op deze dag hebben we de Hangbrug Geierlay bezocht. Het was een lange, modderige en avontuurlijke wandeling door de bergen. Maar desalniettemin was de Hangbrug Geierlay een prachtig uitzicht. Er overheen lopen was een eeuwige ervaring van 360 meter. Na de wandeling hebben we schnitzel gegeten bij een geweldig restaurant. Op de terugweg hadden we karaoke in de bus, waarbij we de meest populaire liedjes zongen.
We hadden allemaal plezier en genoten van onze Duitse ervaring. Dit was een reis om nooit te vergeten! 😊